Statystki pokazują, że w roku 2020, około 97% społeczeństwa regularnie korzysta z wyszukiwarki Google, co udowadnia stały monopol marki, przynajmniej w naszym kraju. W 2019 roku firma osiągnęła wartość 167,713 mld dolarów, co oznacza wzrost o +8% w porównaniu z poprzednim rokiem. Mimo że konkurencja ciągle rozwija się, wdrażając tym samym nowe, świeże i innowacyjne rozwiązanie, Google nieustannie pnie naprzód. Jednak na arenie międzynarodowej użytkownicy korzystają z wielu wyszukiwarek i choć Google jest najpopularniejszą z nich, to wyniki pozostałych wcale nie są najgorsze.


   1. Google – 73,86%
   2. Bing – 12,17%
   3. Baidu – 9,53%
   4. Yahoo – 2,41%
   5. Yandex – 1,26%


 

Pozycjonowanie w Google, a działania SEO dla Bing – czy to ma sens?


Zagłębiając temat, od razu nasuwają się jasne wnioski. Prowadząc biznes, który ma docierać nie tylko do klientów z Polski, ale i zagranicy, pozycjonowanie pod wyszukiwarkę Bing lub Baidu rzeczywiście ma znaczenie. Co prawda działania SEO pod Google w dużym stopniu zaowocują wzrostem w pozostałych wyszukiwarkach, ponieważ wszystkie narzucają pozycjonerom podobne standardy. Należy jednak pamiętać, że różnice są i nie należy ich bagatelizować. Doskonałym przykładem odrębności pomiędzy poszczególnymi wyszukiwarkami jest ustawienie meta description, które dla przedstawionych narzędzi powinno zostać zoptymalizowane nieco inaczej. W przypadku tworzenia contentu zwykle copywriterzy kierują się jasną zasadą: im więcej kompleksowych informacji, tym lepiej. Analizując kreowanie opisów meta description jest wręcz odwrotnie. Okno wyszukiwarki w wersji desktop wyświetla następującą ilość znaków:

 

  • Google – 158
  • Bing – 168
  • Yahoo – 168


Natomiast wersje mobile dla każdej wyszukiwarki są w stanie wyświetlić maksymalnie 120 znaków. Wnioski nasuwają się same – pozycjonowanie pod konkretną wyszukiwarkę wygląda nieco inaczej, ale różnice te zwykle są niewielkie. Dbając o SEO pod Google, analogicznie uda Ci się osiągnąć wzrosty także w innych miejscach. Nie będziemy zagłębiać się dalej w różnice pomiędzy poszczególnymi wyszukiwarkami, ale ciągle pozostaniemy w tematyce reklamowania, e-commerce i pozycjonowania – teraz czas na Bing Ads.


Bing Ads, Google Ads i porównanie z SEO


W przypadku USA około 33% użytkowników aktywnie korzysta z wyszukiwarki Bing, a nie Google. Rynek nie jest mały, a potencjalnych klientów bardzo wielu. Bing Ads działa nieco inaczej niż Google Ads. Ten pierwszy serwis jest własnością firmy Microsoft, która sprawuje również władzę nad Yahoo i AOL. Reklamy wykupione w Bing sprawią, że Twoja strona WWW będzie wyświetlana we wszystkich trzech wyszukiwarkach, o których przed chwilą wspominano.

 

(źródło: https://adespresso.com)

 

Bing pozwala dotrzeć do 66 milionów użytkowników z różnych branż, w tym przypadku Google do nich nie trafi, ponieważ ta grupa internautów korzysta z innej wyszukiwarki. Prowadząc biznes o charakterze międzynarodowym, Bing Ads może być dobrym krokiem, który umożliwi rozwój oraz pozyskanie klientów z różnych części świata. Ograniczając się tylko do korzystania z Google Ads, nie masz szans trafić do tego segmentu rynku. Co więcej, średni koszt reklamowania poszczególnych fraz jest tańszy niż w przypadku jakichkolwiek kampanii Google, ponieważ konkurencja jest o wiele mniejsza. Bing Ads może być więc sposobem na tańszą promocję biznesu, która przyniesie dodatkowe zyski ze źródeł mających do tej pory charakter nieaktywny. Warto łączyć działania SEO z kampaniami CPC, szczególnie na w początkowych etapach pozycjonowania, gdzie wyniki są małe lub nie ma ich wcale.

 

Czy warto pozycjonować stronę internetową pod inną wyszukiwarkę niż Google?

 

Tak naprawdę działając w myśl optymalności z Google, witryna będzie odpowiednio przygotowana i również wysoko pozycjonowana w innych miejscach, dlatego nie warto skupiać się na ścisłych zasadach narzucanych przez Bing, Yahoo, Baidu, itp. (oczywiście, zdarzają się wyjątki!). Natomiast dobrym krokiem jest uruchomienie kampanii Bing Ads, szczególnie w momencie, gdy Twój biznes ma trafić do klientów zza granicy, głównie USA.

 

 

 

 

Pozycjonowanie strony pod inną wyszukiwarkę niż Google [2020]

18 lutego 2020
01 maja 2020
  Link building to ciągle ważny element pozycjonowania, który może mieć ogromny wpływ na to, czy strategia SEO okaże się efektywna. Odpowiednia optymalizacja witryny jest podstawą, ale jej prawidłowe funkcjonowanie to
18 lutego 2020
  Statystki pokazują, że w roku 2020, około 97% społeczeństwa regularnie korzysta z wyszukiwarki Google, co udowadnia stały monopol marki, przynajmniej w naszym kraju. W 2019 roku firma osiągnęła wartość 167,713
03 stycznia 2020
  Tworzenie ciekawych i angażujących treści na stronę internetową niesie za sobą wiele zalet. Tekst może przedstawiać ofertę firmy, osiągnięcia, skład zespołu, sposób pracy, czy specyfikację produktów. Nie zapominajmy także o
Logo serwisu e-seomedia.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone © e-seomedia.pl | 2019

E-mail: kontakt@e-seomedia.pl

E-mail: fijalkrystian@gmail.com

Tel: +48 791 732 538

 

Poniedziałek - sobota:

8:00-17:00

 

pozycjonowanie

KONTAKT

Skontaktuj się!

 

 Zapewniam szybką odpowiedź w ciągu doby od wysłania wiadomości.