Tworzenie ciekawych i angażujących treści na stronę internetową niesie za sobą wiele zalet. Tekst może przedstawiać ofertę firmy, osiągnięcia, skład zespołu, sposób pracy, czy specyfikację produktów. Nie zapominajmy także o artykułach oraz wpisach na blog – mają za zadanie poruszać jakiś problem lub przedstawić użytkownikom interesujące informacje na dany temat.

 

Bardzo często tworząc treści na strony internetowe, należy sprytnie posługiwać się językiem korzyści, który może pozytywnie wpłynąć na odbiorcę. Właściwe stosowanie tej praktyki pozwoli podnieść poziom konwersji (sprzedaż, zapis do newslettera, wzięcie udziału w wydarzeniu, polubienie strony na Facebooku i wiele więcej). Jak poprawnie pisać językiem korzyści, aby nie przytłoczyć nim użytkownika? Kiedy język korzyści sprawdza się najlepiej? Czego unikać? Warto poznać kilka ciekawych rad.

 

Czym jest język korzyści?

 

Przez wiele osób język korzyści nazywany jest techniką sprzedaży, która pomaga przekonać odbiorcę do skorzystania z usługi lub skłania do zakupu produktu. Tego typu praktyka ma za zadanie przedstawić daną ofertę w jak najlepszym świetle, w wyniku czego potencjalny klient skorzysta z oferty. Odpowiednie władanie językiem korzyści może sprawić, że lead marketingowy stanie się leadem sprzedażowym, co ostatecznie zagwarantuje zysk.

 

Błędy wynikające z pisania językiem korzyści – tego unikaj

 

Pisanie językiem korzyści wydaje się banalnie proste. W gruncie rzeczy nie jest to technika wymagająca specjalistycznej wiedzy, jednak jej błędne wykorzystanie może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Należy odpowiednio przeanalizować kilka aspektów, a tworząc treść skorzystać z ważnych – wręcz kluczowych rad. Czego unikać podczas tworzenia tekstów językiem korzyści?

 

Powtórzenia

 

Pisząc różnego typu treści – szczególnie opisy produktów, usług oraz charakterystykę danej oferty – nierzadko dochodzi do generowania powtórzeń tych samych słów. Dzieje się tak, ponieważ językiem korzyści przedstawia się zalety, oryginalność oraz atrakcyjność produktu lub usługi. Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient jest zainteresowany ofertą, dlatego odwiedza podstrony z produktami X, Y i Z. Chce on dokładnie poznać dostępny asortyment, aby następnie dokonać właściwego wyboru. Najgorzej, gdy każdy przedmiot ma ten sam opis, jednak często zdarza się, że mimo unikalnych tekstów, wiele słów i określeń ma podobny charakter. Na jakie powielenia zwrócić uwagę pisząc językiem korzyści? Uważaj, aby nie nadużywać słów takich jak:

 

  • model, produkt, przedmiot

  • który, które, niektóre

  • oferta, asortyment

  • warto

  • zapewnia

  • oferuje

  • gwarantuje

  • może

  • pozwoli

  • oraz

  • jest

  • będzie

  • aby

 

Pisząc językiem korzyści, należy przedstawić pozytywne cechy produktu/usługi, dlatego wielokrotnie wykorzystuje się wyżej wymienione słowa. Poza tym, zwróć uwagę na frazy określające zalety. Możesz je określić odpowiednio wcześniej, a następnie wyszukać w edytorze tekstu za pomocą polecenia Ctrl+F. Wówczas zobaczysz, czy przypadkiem nie powielasz tych samych określeń. Czym są frazy określającej zalety? To między innymi:

 

  • komfortowe, wygodne (np. w branży mebli)

  • atrakcyjne, trwałe, wytrzymałe, dopasowane

  • w dobrej, niskiej, korzystnej cenie

 

Równocześnie pamiętaj, że nie wszystkie określenia mogą pozytywnie wpłynąć na odbiorcę, mimo pozornie korzystnego wydźwięku. Idealnym przykładem jest określenie “tani produkt”. Powszechnie uważa się, że niska cena może oznaczać słabą jakość wykonania produktu lub usługi. Pisząc językiem korzyści, zwróć na to szczególną uwagę.

 

Wykorzystaj fakty – unikaj kłamstw, nawet tych najmniejszych! 

 

Nigdy nie podawaj informacji, które są nieprawdziwe – szczególnie przedstawiając ofertę, czy charakterystykę produktu. Wielu przedsiębiorców stara się umieścić wabik przyciągający klienta, co w efekcie zapewni zysk w danym okresie. Niestety, w ostatecznym rozrachunku konsument będzie mieć uraz do marki i nie skorzysta z oferty ponownie. Pisząc językiem korzyści mów o faktach, nie twórz wymyślonych historii. Mamy XXI wiek, gdzie 99% informacji można zweryfikować za pomocą internetu. Miej to na uwadze!

 

Nie lej wody – skup się na konkretnych informacjach

 

Kluczem do sukcesu jest transparentność oraz jasne przedstawienie najważniejszych informacji. Pisz prosto, aby tekst był zrozumiały dla odbiorcy. Równocześnie możesz stosować gry słów, aby treść stała się nieco intrygująca. Dodatkowo wykorzystaj synonimy – frazy alternatywne to doskonałe rozwiązanie.

Unikaj ogólnych stwierdzeń, które nic nie wnoszą, określenie: “Posiadamy kilka lat doświadczenia i wielu specjalistów w zespole.” nie mówi nic konkretnego. O wiele lepiej prezentuje się zdanie: “Posiadamy pięć lat doświadczenia w branży marketingu, a nasz zespół tworzą wykwalifikowani specjaliści z wiedzą na temat sprzedaży online, PR i reklamy”.

 

Poczuj się jak odbiorca

 

Wykorzystując strategię języka korzyści, nie zapomnij, dla kogo kreujesz tekst. Spróbuj wejść w buty odbiorcy i zastanów się, co może być priorytetem w przypadku takiej osoby. Bez pośpiechu, pomyśl w spokoju, o czym warto napisać, a co pominąć. Nie zapominaj, że objętość tekstu powinna być dopasowana do jego charakterystyki. Z reguły artykuły są dłuższe niż opisy produktów i usług, jednak nie jest to żelazna zasada. Szczególnie w przypadku drogich przedmiotów, które wymagają dokładnej analizy przed zakupem, dłuższy opis często okazuje się niezwykle przydatny, a informacje w nim zawarte przekonają użytkownika do złożenia zamówienia.

 

Ostatni etap – przeanalizuj tekst

 

Przed publikację treści odpowiednio ją przeanalizuj, najlepiej zrobić to po dłuższej przerwie, a nie bezpośrednio po napisaniu. Wówczas spostrzeżesz ewentualne błędy czy niedociągnięcia. Zbadaj swoje dzieło pod względem powtórzeń, ortografii, nie zapominaj o nagłówkach, pogrubieniach i podaniu źródeł, jeżeli jest to konieczne.

Pisz językiem korzyści i baw się jego formą. Zainteresujesz odbiorcę, a przy tym zdobędziesz doświadczenie w tej dziedzinie. Wówczas każdy kolejny tekst będzie coraz lepszy i zacznie przyciągać jeszcze więcej użytkowników!

 

Lektura – książka, którą warto przeczytać

 

Jeżeli chcesz pisać lepiej, zasięgnij po porady ekspertów. Bez dwóch zdań, jednym z nich jest Joanna Wrycza-Bekier, polska pisarka, która wydała książkę pod tytułem "Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy". Znajdziesz tam o wiele więcej informacji na temat sztuki pisania. Mogę osobiście polecić Ci tę pozycję – z pewnością warto po nią sięgnąć.

 

 

 

Język korzyści ma znaczenie – jak go prawidłowo używać?

03 stycznia 2020
01 maja 2020
  Link building to ciągle ważny element pozycjonowania, który może mieć ogromny wpływ na to, czy strategia SEO okaże się efektywna. Odpowiednia optymalizacja witryny jest podstawą, ale jej prawidłowe funkcjonowanie to
18 lutego 2020
  Statystki pokazują, że w roku 2020, około 97% społeczeństwa regularnie korzysta z wyszukiwarki Google, co udowadnia stały monopol marki, przynajmniej w naszym kraju. W 2019 roku firma osiągnęła wartość 167,713
03 stycznia 2020
  Tworzenie ciekawych i angażujących treści na stronę internetową niesie za sobą wiele zalet. Tekst może przedstawiać ofertę firmy, osiągnięcia, skład zespołu, sposób pracy, czy specyfikację produktów. Nie zapominajmy także o
Logo serwisu e-seomedia.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone © e-seomedia.pl | 2019

E-mail: kontakt@e-seomedia.pl

E-mail: fijalkrystian@gmail.com

Tel: +48 791 732 538

 

Poniedziałek - sobota:

8:00-17:00

 

pozycjonowanie

KONTAKT

Skontaktuj się!

 

 Zapewniam szybką odpowiedź w ciągu doby od wysłania wiadomości.